Co nás trápí

41 komentářů

  1. Jana Micáková

    Dobrý den. Parkování v Chomutově je katastrofa asi všude, ale jak bude vyřešeno parkování na Zadních Vinohradech při stavbě plánovaného kruhového objezdu. Auta nyní stojí podél silnice až k ulici V. Nezvala, u garáží a podél plotu. Jedná se cca o 20 aut.

    Odpovědět
    • Roháč

      Dobrý den, v ulici Zadní Vinohrady bylo evidováno celkem 137 odstavených vozidel, z toho cca 34% bylo v rozporu s legislativou (odstaveno nelegálně). Současně je v severní partii této ulice k dispozici 112 zabezpečených garáží. Z analýzy jsme odhadli, že pouze přibližně 1/4 vlastníků těchto garáží tyto objekty využívá. Za takové situace je pak přednostním krokem regulace dopravy v klidu (parkování/odstavování vozidel) s cílem zvýšit využívání garážových objektů a následným krokem je pak vytvoření nové nabídky v podobě parkovacího objektu. Pro případné vybudování parkovacího objektu lze využít prostor v severní části komunikace, poblíž stávajících garáží.

      Odpovědět
  2. František Mrázek

    Křižovatka Lipská – Kostelní – E. Krásnohorské. Při jízdě z Kostelní do E.Krásnohorské se přejíždí prakticky 3 jízdní pruhy a pokud je zrcadlo zamrzlé, stejně není vidět zprava jedoucí auta. Navíc při zpětné cestě se musí prakticky okamžitě přejet dva jízdní pruhy, kdy ani nestihnete dát směrovku. Kdysi to byly tři křižovatky, v každém rohu jedna a uprostřed stál dům, ale nyní to není ani I/7, dům je zbořen, ale systém řešení celé křižovatky je poněkud nešťastný a dnešním potřebám nevyhovuje. Při dopravních špičkách popojíždějí auta i autobusy ulicí Kostelní, stává se, že nísledná křižovatka s Bezručovou ulici se tím také omezí. Přitom prostoru na řešení celé křižovatky je dost, nešlo by se nad tím zamyslet a najít lepší řešení ? Mnohdy se stává, že rychlost vozidel „po hlavní“ není podle předpisů.

    Odpovědět
    • Roháč

      Dobrý den, podle našich informací má město k dispozici dvě varianty přestavby této lokality na křižovatku okružní.
      Jedna z navrhovaných variant alespoň částečně odstraňuje hlavní nedostatky, jako např. nevyhovující délka přechodu pro chodce, nedostatečné rozhledové poměry atd. Dopravní situaci bude nápomocen i sledovaný záměr propojení ulic E. Krásnohorské a Krušnohorská.

      Odpovědět
  3. František Mrázek

    Křižovatka u Globusu – řešení je vytvořit pro přímý směr chomutov – Most a Chomutov Klášterec dva „levé pruhy“ jako přímé s tím, že oba budou řešeny jako podjezd pod kruhovým objezdem. Z obou směrů je pak reálný vjezd pravými pruhy do benzínky, na Kadaňskou a zpět na K.Vary a pak ke Globusu. Tam bych udělal přikázaný směr vpravo a nájezd zpět by sloužil jen na vjezd na Kadaňskou, nebo na K.Vary, tem za Uni Hobby, nebo za benzínkou by byl upraven jako připojovací pruh směrem na Most. a plynulost dopravy a „zahlcenost“ kruhového objezdu by klesla odhadem min. o 40-60 % a kruhový objezd by sloužil prakticky jen pro směr Kadaňská a nájezd na směr K. Vary a vjezd a výjezd do Globusu. O pár desítek metrů je rozdělena silnice také výhradně do jednoho pruhu (před žel.přejezdem).

    Odpovědět
    • Roháč

      Dobrý den, mezi rozhodující rizika průtahu silnice I/13 jsme identifikovali nedostatečnou výkonnost okružní křižovatky u Globusu se zatížením cca 35 tis. voz./den. V rámci projednávání byla diskutována varianta krátkého podjezdu, nicméně nebyla k dispozici žádná podrobnější dokumentace. Jako zpracovatelé Plánu mobility se však k tomuto řešení kloníme. Tato problematika je však v kompetenci ŘSD, resp. státu.

      Odpovědět
  4. Ondřej Klečka

    Dobrý den,

    světelná křižovatka na výpadovce na Karlovy Vary (Černovická ulice) je velmi nebezpečná – řidiči tam nerespektují ani barvy na semaforech ani rychlost. Kamiony se tam řítí (oběma směry) velkou rychlostí. Přecházet tam je o strach i když je zelená. Několikrát jsem viděl případy, kdy řidič ohrozil chodce, který šel na zelenou.

    Bylo by vhodné tam dát kameru nebo radar či udělat jinou úpravu (značení apod.).

    Odpovědět
    • Roháč

      Dobrý den, Plán mobility bohužel neřeší záležitosti tohoto charakteru, tedy porušování platných předpisů. V rámci kapitoly inteligentních dopravních systémů můžeme pouze doporučit osazení dohledového systému na vybrané rizikové lokality.

      Odpovědět
  5. Vlastimil Polívka

    Zcela chybí přímé dopravní spojení sídlištní aglomerace Písečná – Březenecká se sportovním areálem Zadní Vinohrady. Dřívější pokus s přestupem na Palackého ulici samozřejmě nemohl fungovat.

    Odpovědět
    • Roháč

      Dobrý den, spojení mezi sídlištěm písečná a sportovním areálem zajišťuje v současné době regionální autobusová doprava v rámci Dopravy ústeckého kraje. Závadou této nabídky je absence zastávky ve směru Písečná, Jirkov. Podle našich informací má město k dispozici optimalizaci hromadné dopravy, přičemž v rámci této optimalizace jsme doporučili tuto problematiku řešit buď ve formě zřízení chybějící zastávky, nebo zavedením nové linky MHD.

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Statutární město
Chomutov

 © 2019 Plán udržitelné městské mobility měst Chomutova a Jirkova – Dopravní strategie

V případě jakýchkoliv podnětů, postřehů, nebo návrhů, neváhejte nám je sdělit a využijte možnost komentáře na této stránce, popřípadě nás prosím kontaktujte na e-mailu:

pavel.rohac.ml@udimo.cz